PETALING JAYA: Farm Fresh Berhad telah memenangi anugerah platinum pada Malam Gala Anugerah Jenama Putra 2022 yang berprestij bagi kategori Minuman-Tenusu, menjadikannya anugerah platinum kedua mereka untuk dua tahun berturut-turut.
Farm Fresh berjaya mengatasi enam lagi jenama terkemuka dalam kategori yang sama, dengan mengekalkan pengiktirafan berkenaan selepas memenanginya buat kali pertama pada tahun 2021.
Ini selari dengan perkembangan Farm Fresh yang menjadi jenama Susu Segar No.1 Malaysia yang disukai oleh rakyat Malaysia dan juga telah dieksport ke Brunei dan Singapura, dengan Filipina dan Indonesia diperuntukkan sebagai pasaran masa hadapan.
Sejak bermula pada tahun 2010, Farm Fresh Berhad telah mengeluarkan produk yang sihat dan berkhasiat, sambil mengekalkan piawaian tertinggi dalam kebajikan haiwan, menghasilkan produk yang selaras dengan tanah, dan menawarkan pekerjaan dan peluang kepada masyarakat tempatan yang mempunyai bakat dan kemahiran yang unik.
Usaha cemerlang mereka dalam penjagaan alam sekitar ke arah pengurusan perladangan tenusu yang mampan telah diiktiraf oleh Stewardship Asia Centre dan diberi penghormatan sebagai salah satu inisiatif teladan dalam rantau Asia-Pasifik di bawah Sidang Kemuncak Steward Leadership 25 November tahun lepas.
Farm Fresh Berhad telah memperkenalkan lebih 147 SKU merentasi pelbagai jenama termasuk Farm Fresh, Master Barista, Henry Jones, Yarra Farm, Yarra by Farm Fresh dan Nubian Goat’s Milk.
Ini termasuk susu formula Sedia Diminum baru-baru ini, Farm Fresh Grow, susu untuk kanak-kanak yang sedang membesar yang dibuat dengan susu lembu tulen dan diperkaya dengan hanya keperluan untuk tumbesaran kanak-kanak, tanpa bahan yang biasa ditemui seperti maltodekstrin, minyak sayuran. , dan kalsium karbonat.
“Kami telah berkembang pesat sejak 13 tahun lalu untuk menjadi syarikat tenusu bersepadu terbesar di Malaysia, dan untuk memenangi hati rakyat Malaysia sekali lagi, kami percaya kami berada di landasan yang betul.
Terima kasih kepada kepercayaan dan kepercayaan rakyat Malaysia, kami telah mencapai banyak perkara yang dianggap mustahil dan menerajui syarikat tempatan untuk menjadi tenusu kegemaran Malaysia,” Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Farm Fresh Berhad, Loi Tuan Ee,.
Anugerah Jenama Putra anjuran Persatuan Ejen Pengiklanan Bertauliah Malaysia (4As) sejak 2010 diperakui oleh Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia (Matrade) dan disokong oleh Persatuan Pengiklan Malaysia, Persatuan Pakar Media dan Persatuan Digital Malaysia.
Pemenang Anugerah Jenama Putra diundi oleh pengguna Malaysia. Pada 2022, lebih 25,000 respons telah diterima dalam tempoh lapan minggu dari akhir September hingga pertengahan November daripada pengguna yang menjawab jemputan untuk menyertai tinjauan yang diterbitkan di 60 tapak web. – UTUSAN