CSR bukan sekadar strategi pemasaran semata-mata

CSR bukan sekadar strategi pemasaran semata-mata

PERANAN syarikat sebagai agen perubahan sosial menjadi sangat penting.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

DALAM era globalisasi ini, tanggungjawab sosial korporat (CSR) menjadi satu aspek penting dalam strategi perniagaan syarikat. Sesebuah syarikat perusahaan tidak lagi dilihat hanya sebagai entiti yang mencari keuntungan, tetapi juga sebagai entiti yang mempunyai peranan sosial dalam masyarakat. Baru-baru ini beberapa negeri telah menerima taburan hujan lebat dan mengakibatkan banjir teruk di beberapa lokaliti khususnya di Kelantan dan Terengganu. Jika diamati, pelbagai pihak yang terpanggil untuk menghulurkan bantuan kepada mangsa banjir. Usaha itu bukan hanya dilakukan oleh badan kerajaan, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan pihak swasta, malah pengusaha produk makanan,…

 

Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya

 

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN

Teruskan membaca

Nikmati akses tanpa had serendah RM9.90 sebulan

Sudah melanggan? Log Masuk untuk membaca berita sepenuhnya