Adakah syarikat insurans kebal dari tindakan?

Adakah syarikat insurans kebal dari tindakan?

BANK Negara (BNM) sepatutnya melaksanakan tanggungjawab sebagai badan pengawal selia dengan baik dan bukannya gemar menyalahkan pihak lain.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

JIKA syarikat insurans menaikkan premium tanpa mendapatkan kelulusan Bank Negara (BNM) terlebih dahulu, tindakan ‘langgar dahulu, minta maaf kemudian’ ini bukan sahaja menunjukkan kelemahan dan kegagalan pengawasan Bank Negara, tetapi juga membuktikan syarikat insurans langsung tidak memandang serius BNM, seolah-olah hanya dianggap sebagai barang mainan. BNM sepatutnya melaksanakan tanggungjawabnya sebagai badan pengawal selia dengan baik dan bukannya bertindak seperti sesetengah pemimpin yang gemar menyalahkan pihak lain serta lepas tangan apabila isu kenaikan kos perubatan membangkitkan kemarahan rakyat. Sebuah kedai runcit yang menaikkan harga minyak masak 1 kilogram (kg), walaupun hanya…

 

Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya

 

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN

Teruskan membaca

Nikmati akses tanpa had serendah RM9.90 sebulan

Sudah melanggan? Log Masuk untuk membaca berita sepenuhnya