Pupuk anak menjadi pencipta dengan membina permainan

Pupuk anak menjadi pencipta dengan membina permainan

PELAJAR bukan sahaja dapat mengembangkan minat dan kemahiran dalam bidang robotik sekiranya menyertai pertanding tetapi juga memberi pendedahan terhadap teknologi internet kebendaan IoT yang semakin berkembang.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

ROBOTIK merupakan antara cabang disiplin dalam sains komputer dan kejuruteraan yang memfokuskan reka bentuk, pembinaan dan kawalan peranti mekanikal pintar. Bidang robotik menjadi salah satu bidang yang semakin diminati dan diperlukan bukan sahaja dalam kalangan pelajar universiti, tetapi juga di peringkat sekolah. Memupuk minat terhadap bidang ini dimulakan seawal dari sekolah rendah dengan penganjuran pelbagai pertandingan robotik untuk memberi pendedahan dan peluang kepada pelajar meneroka dunia robotik yang semakin berkembang. Kementerian Pelajaran menyediakan pelbagai platform dan pertandingan yang membantu pelajar mengasah bakat. Selain itu, elemen Sains, Teknologi, Kejuruteraan dan Matematik…

 

Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya

 

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN

Teruskan membaca

Nikmati akses tanpa had serendah RM9.90 sebulan

Sudah melanggan? Log Masuk untuk membaca berita sepenuhnya