Sikap buruk pemandu e-hailing di KLIA

Sikap buruk pemandu e-hailing di KLIA

KEJADIAN pemandu e-hailing meluahkan kekerasan dan menggunakan bahasa kasar terhadap kakitangan pengurusan tempat letak kereta bukan sahaja tidak dapat diterima tetapi juga merupakan ancaman serius terhadap keselamatan awam. – GAMBAR HIASAN
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

SAUDARA PENGARANG, SEBAGAI seorang pengguna kerap di KLIA Downtown (Charterfield), saya telah menyaksikan sendiri tingkah laku beberapa pemandu syarikat e-hailing. Pemandu-pemandu ini menunjukkan ketidaksopanan terhadap peraturan, mencipta kekacauan dan kesulitan bagi orang lain, semuanya demi keengganan membelanjakan beberapa ringgit untuk bayaran tempat letak kereta. Terang-terang pemandu e-hailing memarkir kenderaan di tepi jalan, pintu masuk dan juga pam minyak untuk mengelakkan membayar caj tempat letak kereta. Ia menghairankan bahawa pemandu-pemandu ini lebih rela menyusahkan ramai orang lain dan menghadapi risiko bahaya keselamatan daripada membayar RM1.50 untuk jam pertama dan RM1 untuk…

 

Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya

 

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN

Teruskan membaca

Nikmati akses tanpa had serendah RM9.90 sebulan

Sudah melanggan? Log Masuk untuk membaca berita sepenuhnya