SAUDARA PENGARANG, IKATAN Wanita Antarabangsa Untuk Institusi Keluarga dan Pendidikan Berkualiti (WAFIQ) menentang keras pembuatan dan penyiaran iklan produk wanita yang berunsur lucah dan menjelikkan seperti yang tular minggu lalu. Taktik pemasaran murahan sebegini dilihat mengaibkan maruah di samping mengeksploitasi imej sehingga anggota badan wanita digambarkan hanya sebagai simbol seksual semata-mata. Melihat percambahan iklan lucah yang menjadikan wanita sebagai objek seksual semata-mata, WAFIQ dalam Laporan Pihak Berkepentingan bagi Semakan Berkala Sejagat Pusingan Keempat yang diserahkan kepada Pejabat Pesuruhjaya Tinggi Hak Asasi Manusia, Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNOHCHR) membangkitkan isu seksualisasi dan…
Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya