Subjek Sejarah bukan subjek kaku

Subjek Sejarah bukan subjek kaku

KAEDAH pengajaran yang inovatif haruslah melibatkan teknik penceritaan yang menarik dan penggunaan teknologi terkini dapat menarik minat pelajar mempelajari subjek Sejarah.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

SAUDARA PENGARANG, SUBJEK Sejarah seringkali dipandang sepi oleh pelajar disebabkan kaedah pengajaran yang ‘kering’ dan kurang menarik. Oleh itu, penting untuk mengubah pendekatan mengajar subjek ini agar lebih menyeronokkan dan interaktif, yang bukan sahaja bertujuan untuk lulus peperiksaan semata-mata tetapi lebih jauh lagi untuk menyemai jati diri dan rasa cintakan negara. Pengajaran Sejarah yang efektif dapat membentuk pemikiran kritis dan memperdalam pemahaman pelajar tentang asal usul serta warisan bangsa dan negara, yang pada akhirnya memupuk rasa bangga dan kecintaan terhadap tanah air. Kaedah pengajaran yang inovatif haruslah melibatkan teknik penceritaan…

 

Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya

 

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN

Teruskan membaca

Nikmati akses tanpa had serendah RM9.90 sebulan

Sudah melanggan? Log Masuk untuk membaca berita sepenuhnya