Ajar pelajar mengikut prestasi, kebolehan

Ajar pelajar mengikut prestasi, kebolehan

PENGASINGAN pelajar mengikut kebolehan membolehkan pembelajaran dilakukan dengan teknik yang berbeza bagi mencapai tahap kefahaman.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

SAUDARA PENGARANG, MENJELANG peperiksaan awam seperti Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) dan Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM), guru-guru biasanya memainkan peranan penting dalam membantu pelajar mencapai kejayaan. Pelbagai inisiatif seperti kelas tambahan, seminar dan bengkel dianjurkan dengan tujuan agar pelajar dapat menjawab soalan dengan tepat.  Namun demikian, jika semua usaha ini dilaksanakan tanpa mengambil kira prestasi setiap pelajar, matlamat utama mungkin tidak tercapai. Oleh itu, pendekatan yang lebih berfokus perlu dilaksanakan untuk memastikan semua pelajar mendapat manfaat yang maksimum. Pada asasnya, penting bagi guru mengenal pasti…

 

Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya

 

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN

Teruskan membaca

Nikmati akses tanpa had serendah RM9.90 sebulan

Sudah melanggan? Log Masuk untuk membaca berita sepenuhnya