Pengukuhan nilai H.E.M.A.T dalam pengurusan bencana

Pengukuhan nilai H.E.M.A.T dalam pengurusan bencana

NILAI H.E.M.A.T yang diperkenalkan perkhidmatan awam dilihat menawarkan panduan praktikal serta memperkukuhkan sistem pengurusan bencana yang holistik dan dinamik. – UTUSAN/RAJA JAAFAR ALI
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

NEGARA kini memasuki musim Monsun Timur Laut (MTL) iaitu musim hujan utama yang sinonim membawa kepada bencana banjir khususnya di negeri-negeri di Pantai Timur Semenanjung, timur Johor, Sabah dan Sarawak. Setakat ini, sembilan negeri mengalami banjir dan lebih 150,0000 rakyat terkesan meliputi pelbagai lapisan masyarakat. Dalam menghadapi cabaran menguruskan bencana, perkhidmatan awam memainkan peranan penting dalam memastikan ia dilaksanakan dengan lancar merangkumi keseluruhan kitaran pengurusan bencana iaitu pencegahan, kesiagaan, tindak balas dan pemulihan. Dalam hal ini, nilai-nilai pegawai awam iaitu H.E.M.A.T. (hijrah tata kelola, empati rakyat, minda pekin, apresiasi inovasi…

 

Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya

 

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN

Teruskan membaca

Nikmati akses tanpa had serendah RM9.90 sebulan

Sudah melanggan? Log Masuk untuk membaca berita sepenuhnya