SSPA tingkat kualiti perkhidmatan awam

SSPA tingkat kualiti perkhidmatan awam

KETUA Pengarah Perkhidmatan Awam (KPPA), Tan Sri Wan Ahmad Dahlan Abdul Aziz (depan, lima dari kanan) mengambil tindakan bijaksana menandatangani opsyen Sistem Saraan Perkhidmatan Awam (SSPA) sekali gus memberi contoh kepimpinan proaktif yang dapat membimbing kakitangan bawahannya untuk melakukan keputusan serupa. – UTUSAN/FAISOL MUSTAFA
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

PADA satu majlis simbolik kelmarin, Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (KPPA), Tan Sri Wan Ahmad Dahlan Abdul Aziz mengetuai 75 kakitangan dan pegawai Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) menandatangani opsyen Sistem Saraan Perkhidmatan Awam (SSPA). Sebagai KPPA, beliau tidak teragak-agak menandatangani opsyen ini kerana memang ia memberi sesuatu yang lebih baik daripada sekarang. SSPA ini sebenarnya memberi manfaat yang sangat besar kepada penjawat awam kerana selain pelarasan gaji, ia juga menekankan pembangunan modal insan dan laluan kerjaya. Tindakan KPPA ini menunjukkan keyakinan beliau terhadap sistem baharu ini, satu langkah yang menonjolkan prinsip…

 

Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya

 

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN

Teruskan membaca

Nikmati akses tanpa had serendah RM9.90 sebulan

Sudah melanggan? Log Masuk untuk membaca berita sepenuhnya