PETALING JAYA: Sebanyak 38.5 peratus atau 57,7500 individu daripada 1.5 juta responden didapati bermasalah membayar balik hutang kerana ketagih membeli barangan dan perkhidmatan tanpa memikirkan kegunaannya. Kajian Program Pengurusan Kredit Agensi Kaunseling dan Pengurusan Kredit (AKPK) turut mendapati, 31.1 peratus (466,500 individu ) mengakui mereka berbelanja mengikut perasan, 22.6 peratus (339,000 individu) membeli bagi mengatasi tekanan manakala 19.5 peratus (292,500 individu) lagi membeli tanpa memikirkan kegunaan barang atau perkhidmatan yang dipesan. Ketua Jabatan Komunikasi Korporat AKPK, Rohanizam Talib berkata, sejak AKPK ditubuhkan pada 2006 hingga Mac lalu, lebih 53,000 individu…
Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya