PETALING JAYA: Chef Wan Group of Restaurants (CWGR), sebuah rangkaian restoran butik yang mengkhusus dalam masakan premium, secara rasmi melancarkan kempen Pink October hari ini seiring dengan Bulan Kesedaran Kanser Payudara.
Kempen ini bertujuan meningkatkan kesedaran terhadap kanser payudara dan menjana dana untuk penyelidikan kanser.
Sebagai sebahagian daripada acara pelancaran, acara ’High-Tea’ Amal Pink Oktober telah dihoskan oleh De.Wan petang ini untuk 150 tetamu kehormat dan pelanggan pra-pendaftaran.
Sebanyak 20 peratus daripada hasil jualan daripada tempahan minum petang akan didermakan kepada penyelidikan kanser.
Semasa acara tersebut, Andy Khoo, Ketua Pegawai Eksekutif Cancer Research Malaysia (CRMY), menyampaikan ucapan yang telah memperincikan usaha berterusan organisasi itu untuk memerangi kanser.
Chef Selebriti Malaysia dan Pengasas Bersama CWGR, Datuk Redzuawan Ismail atau lebih dikenali sebagai Chef Wan, turut hadir berkongsi perspektif dan pengalaman peribadi beliau.
Chef Wan baru-baru ini disahkan menghidap kanser dan beliau kini sedang menjalani rawatan.
Chef Wan berkata: “Tahun ini, kami dedikasikan usaha kami untuk melawan kanser kepada ibu saya,Cik Ani, yang merupakan seorang yang berani, meninggal dunia akibat kanser payudara.
“Perjuangannya melawan kanser payudara memberi kami pengajaran berharga, kesedaran dan pemeriksaan awal boleh menyelamatkan nyawa, termasuk mereka yang berisiko sederhana. Impak kisah Cik Ani sangat mendalam, menjadikan komitmen kami terhadap tujuan ini lebih peribadi.
“Dia tidak pernah berputus asa dan bertekad untuk melawan kanser sepanjang hayatnya. Ini memberi saya harapan dan inspirasi dalam perjuangan saya sendiri terhadap kanser.”
Namun katanya, misi mereka melangkaui tujuan kesedaran semata-mata.
Di Chef Wan Group of Restaurants, mereka mengubah setiap hidangan menjadi pengalaman seperti bersama keluarga.
“Oleh itu, Oktober ini, kami berharap dapat menawarkan rakyat Malaysia dengan sokongan emosi kepada mereka yang berjuang dengan kanser dan memberi inspirasi kepada mereka untuk terus hidup dengan kehidupan dengan lebih sempurna.
“Bagi menghargai ingatan sumbangan Cik Ani kepada kesedaran kanser, kempen itu akan menampilkan apron peringatan dan beg tote yang direka khas berharga RM58 setiap satu dan 50 peratus daripada hasil jualan akan disumbangkan untuk penyelidikan kanser.
“Di samping itu, CWGR akan memperkenalkan menu pencuci mulut merah jambu eksklusif sepanjang kempen ini, dan boleh didapati dari 25 Sept hingga 31 Okt 2023.
“Diberi nama ‘Pinky Promise’ menu ini menampilkan tekstur yang krimi dibuat dengan buah delima yang segar dan beri biru bersama dengan kastard berperisa delima, sebagai seleksi buah-buahan Chef Wan sempena Pink Oktober.
“Ciptaan yang lazat ini boleh didapati di De.Wan 1958 dari cawangan Chef Wan,” katanya.
Selain itu, ia juga dihidangkan bersama croissant enak berlemak, ‘Croissants Go Pink’, yang boleh didapati secara eksklusif di cawangan Café Chef Wan.
Akhir sekali, semua cawangan De.Wan 1958 dari Chef Wan dan Café Chef Wan akan menawarkan ‘Pink Me Up’ koktel yang menyegarkan yang diperbuat daripada nanas, limau gedang merah jambu, limau nipis dan daun pudina.
Sebanyak 10 peratus daripada hasil jualan akan didermakan untuk penyelidikan kanser.- UTUSAN