Cari punca ‘permintaan dan penawaran’ UMNO gagal

Cari punca ‘permintaan dan penawaran’ UMNO gagal

Pemimpin UMNO perlu mencari punca ‘permintaan dan penawaran’ parti itu gagal dalam PRU-15. -UTUSAN/AFIQ RAZALI
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

DALAM teori ekonomi, wujud dua istilah permintaan dan penawaran apabila kedua-dua mempunyai hubungan antara satu sama lain untuk memenuhi permintaan pelanggan dan keperluan pasaran. Tidak kurangnya dalam konteks politik, permintaan dan penawaran turut sama penting agar parti mempunyai tawaran iaitu pemimpin berkualiti dan tawaran bagi memenuhi kehendak rakyat. Begitu juga UMNO, meskipun parti ini ada calon dan tawaran manifesto yang hebat, tetapi tidak mengikut kehendak rakyat maka tiada keseimbangan antara permintaan dan penawaran iaitu menjadi punca kekalahan ketika Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15). Pada pilihan raya sebelum ini, bukan sahaja…

 

Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya

 

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN

Teruskan membaca

Nikmati akses tanpa had serendah RM9.90 sebulan

Sudah melanggan? Log Masuk untuk membaca berita sepenuhnya