PETALING JAYA: Mercedes-Benz Malaysia bersama rakan pengedar Hap Seng Star (HSS) melancarkan Mercedes-Benz Autohaus di Setia Alam dengan kehadiran jenama mewah baharunya dan butik gaya hidup mewah yang eksklusif.
Cawangan Hap Seng Star Setia Alam baharu ini menampilkan ciri baharu penambahbaikan dan naik taraf yang merangkumi konsep pengalaman runcit yang mewah untuk pelanggan, mempamerkan komitmen jenama untuk menerajui pengalaman runcit mewah sambil mengukuhkan usaha berpusatkan pelanggannya di negara ini.
Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Mercedes-Benz Malaysia dan Ketua Wilayah, Selatan Asia Timur II, Sagree Sardien berkata, pelancaran autohaus baharu itu adalah bukti komitmen untuk mentakrifkan semula pengalaman jenama mewah untuk pelanggan.
“Adalah menjadi matlamat kami untuk bekerjasama dengan rakan kongsi pengedar untuk terus mengembangkan kehadiran konsep runcit mewah jenama yang bertujuan untuk meningkatkan lagi tawaran kami dan perkhidmatan untuk memenuhi keperluan serta kehendak pelanggan yang sentiasa berkembang,” katanya dalam kenyataan.
Sementara itu, Ketua Pegawai Operasi Kumpulan Hap Seng Consolidated Berhad dan Ketua Eksekutif Bahagian Automotif Kumpulan Hap Seng, Harald Behrend berkata, Setia Alam adalah perbandaran terkemuka yang sedang berkembang, sekali gus dekat dengan pelanggan.
“Hap Seng Star sedang mencari cara untuk memperbaharui perkhidmatan dan tawaran kami secara berterusan sambil menerima semangat kemewahan Mercedes-Benz. Kami akan terus menetapkan penanda aras dalam menyampaikan perkhidmatan dan pengalaman pelanggan yang terbaik,” ujarnya.
Hap Seng Star Setia Alam Autohaus diuruskan oleh 29 kakitangan dengan bangunan tujuh tingkat seluas 79,000 kaki persegi.
Lantai bilik pameran berkeluasan lebih 11,526 kaki persegi dengan 16 kereta dipamerkan dan menampilkan kemudahan baharu seperti kafe layan diri, bilik permainan kanak-kanak dan bilik solek wanita yang mewah untuk pengalaman keseluruhan yang eksklusif dan selesa.
Hap Seng Star juga telah meningkatkan kapasiti perkhidmatan pelanggan mereka di Setia Alam Autohaus ini dengan kawasan kerja seluas lebih 29,549 kaki persegi dengan ruang kerja yang boleh dikembangkan dan perkhidmatan maksimum kapasiti sehingga 1,500 kereta sebulan.
Penyelenggaraan perkhidmatan berjadual dan pembaikan besar adalah dijalankan oleh juruteknik terlatih yang dilengkapi dengan alatan khas yang lengkap dan diluluskan daripada Mercedes-Benz.
Tawaran pembezaan perkhidmatan lain terdiri daripada perkhidmatan ekspres 2.0, pengambilan dan penghantaran, tempahan perkhidmatan drop-and-go, penjajaran dan pengimbangan tayar, diagnosis elektrik dan pembaikan serta salutan cat.
Secara keseluruhan, kumpulan Hap Seng telah melabur sejumlah RM673 juta setakat ini, termasuk pelaburan RM99 juta baru-baru ini ke dalam Setia Alam Autohaus baharu berkenaan.
Ia kini mengendalikan Autohaus di 10 lokasi, antaranya Kuala Lumpur, Kinrara, Balakong, Jalan Ipoh, Bukit Tinggi, Setia Alam, Melaka, Iskandar Johor, Kuching, dan Kota Kinabalu. – UTUSAN