MDEC raih jualan dalam talian RM1.2b - Utusan Malaysia

MDEC raih jualan dalam talian RM1.2b

SEBANYAK lebih 45,000 PKS dan mikro baharu telah mendaftar dengan pelbagai platform e-dagang dan sebanyak 115,000 PKS lagi mendapat manfaat menerusi kempen tersebut. - UTUSAN
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

KUALA LUMPUR: Kempen e-dagang untuk perusahaan mikro serta perusahaan kecil dan sederhana (PKS) yang digerakkan kerajaan menerusi Pelan Jana Semula Ekonomi Negara (Penjana) telah berjaya meraih jualan sebanyak RM1.2 bilion. Dalam masa yang sama, inisiatif yang merupakan sebahagian daripada pakej Penjana bernilai RM35 bilion itu turut berjaya menarik penyertaan sebanyak 115,000 usahawan mikro dan PKS menyertai sektor e-dagang. Agensi utama yang bertanggungjawab terhadap dua program termasuk Shop Malaysia Online, Perbadanan Ekonomi Digital Malaysia (MDEC) berkata, inisiatif tersebut dilaksanakan menerusi konsep perkongsian awam swasta yang mana dibiayai secara bersama dengan 22…

 

Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya

 

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN

Teruskan membaca

Nikmati akses tanpa had serendah RM9.90 sebulan

Sudah melanggan? Log Masuk untuk membaca berita sepenuhnya