Aduan Suri jadi saluran popular pengguna buat aduan - Utusan Malaysia

Aduan Suri jadi saluran popular pengguna buat aduan

FUZIAH Salleh (tengah) bergambar bersama murid-murid dari Sekolah Kebangsaan (SK) Gadong Jaya, Labu, Seremban yang memenangi pertandingan Choral Speaking sempena Majlis Perasmian Hari Pengguna Kebangsaan Peringkat Negeri Sembilan dan Pelancaran Aduan Suri Peringkay Negeri Sembilan di Seremban 2, Seremban hari ini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

SEREMBAN: Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN) menerima sebanyak 15,753 aduan pengguna sejak Januari hingga April lalu dengan 7,711 aduan diterima menerusi platform Aduan Suri. Timbalan menterinya, Fuziah Salleh berkata, daripada keseluruhan aduan yang dilaporkan menerusi platform berkenaan, 2,105 aduan adalah berkaitan transaksi pembelian dalam talian sebanyak diikuti aduan berkaitan harga (1,978) dan perkhidmatan mengelirukan (1,342). “Aduan Suri ini telah dilancarkan pada Januari 2023 yang pada mulanya ditujukan kepada golongan wanita iaitu mahu mendidik suri rumah untuk mengetahui ada satu saluran aduan mudah bagi mereka iaitu melalui…

 

Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya

 

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN

Teruskan membaca

Nikmati akses tanpa had serendah RM9.90 sebulan

Sudah melanggan? Log Masuk untuk membaca berita sepenuhnya